PressCode

Joaca de-a școala. Simularea Evaluării Naționale: 40% dintre elevi au luat sub 5 la matematică

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

Ministerul Educației a făcut publice rezultatele obținute de elevii clasei a VIII-a, care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale, în anul școlar 2022-2023.

Datele centralizate de Ministerul Educației pe baza raporatelor furnizate de inspectoratele școlare județene relevă starea îngrijorătoare în care se află elevii din ultimul an de gimaziu.

La Limba și literatura română notele mai mari sau egale cu 5 au fost : 75,3% (70,53% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea:

  • 1 – 4,99: 24,7%
  • 5 – 5,99: 14%
  • 6 – 6,99: 15,2%
  • 7 – 7,99: 17,2%
  • 8 – 8,99: 17,3%
  • 9 – 9,99: 11,4%
  • 251 de elevi (0,2%) au obținut nota 10.

 Dacă la limba și literatura română un sfert dintre elevi au obținut sub nota 5, la matematică procentul celor care nu au luat nici măcar nota 5 a fost de 40,8 %.

La Matematică note mai mari sau egale cu 5: 59,2% (60,58% în 2022)

Distribuția notelor pe tranșe (exprimată în procente) este următoarea :

  • 1 – 4,99: 40,8%
  • 5 – 5,99: 18,5%
  • 6 – 6,99: 13,8%
  • 7 – 7,99: 10,4%
  • 8 – 8,99: 9,2%
  • 9 – 9,99: 6,5%
  • 1.385 de elevi (0,8%) au obținut nota 10.

Reprezentanții Ministerului Educației susțin că notele nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi însă trecute în catalog.

Până în iunie 2023, perioada în care se desfășoară evaluarea națională, mai sunt 3 luni. Ministerul Educației spune că rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei și ședințe cu părinții. Ce transformare radicală să schimbe starea de fapt a lucrurilor?! Performanțele școlare nu se obțin peste noapte, oricât încercă unii să cosmetizele rezultatele.

Mai mult, între mediile anuale ale elevilor și rezultatele la examenele de limba și literatura română și matematică sunt diferențe foarte mari, care nasc semne de întrebare.  

În județul Constanța, în 2022, elevi cu medii de absolvire de 8.00 și 9.00 au obținut la evaluarea națională note de 3 la matematică și 4 la limba și literatura română. Unii chiar mai puțin. În final, ponoasele acestor “ascunzișuri” sunt suportate de copii, ani mai târziu, când este dificil, dar nu imposibil, să aibă acces la educație.

Citește și