PressCode

Concurs inedit. Eroul reciclării într-o bandă desenată

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

Armata Selectării Atente a Plasticului, în parteneriat cu Animest, continuă concursul BANDA ASAP, de bandă desenată pe tema reciclării, de această dată pentru elevii din București, județele Ilfov și Constanța, și dă start înscrierilor. 

Omul-Plastic, Omul-Hârtie, Omul-Sticlă – ce erou al reciclării își vor imagina elevii și cum va prinde povestea lor viață? Tema de concurs este: 2040. În România încă se mai aruncă plastic la gunoi. Un erou/ o eroină decide să ia soarta plasticului în propriile mâini. Tinerii trebuie să deseneze povestea lor într-un șablon de benzi desenate, care se descarcă de pe site-ul oficial ASAP România, din pagina dedicată, iar apoi să fie înscris de către un profesor în concurs, până pe 6 noiembrie. 

ASAP România pune la bătaie premii pentru școlile câștigătoare, pentru elevi, dar și pentru profesorii coordonatori. Astfel, 8 table interactive vor ajunge la școlile și liceele declarate învingătoare, câte un hoverboard pentru cei 8 tineri entuziaști care au convins juriul cu povestea lor și un curs online de dezvoltare personală va fi oferit fiecărui profesor care a înscris și a ghidat în concurs elevii câștigători din orașele și județele amintite: București, Ilfov, Constanța. 

Lucrările vor fi evaluate pe categorii (școli gimnaziale / licee) de către același juriu ca și la prima ediție a concursului, format din 3 experți în domeniul benzilor desenate și al ilustrației: Maria Surducan, una dintre cele mai cunoscute ilustratoare din România, Nini Tuan, ilustratoare din Malaezia, stabilită în România de peste 15 ani, cu o experiență vastă în ilustrație, animație și benzi desenate, și Ligia Soare, cofondator și coorganizator Animest. 

Dacă tema de concurs este respectată, atunci juriul va trebui să mai țină cont de încă două criterii de selecție, și anume: creativitatea autorului și aspectul vizual al desenului. 

Câștigătorii concursului vor fi anunțați pe 27 noiembrie, după etapa de jurizare. 

ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectare separată și reciclare.

Citește și