OMD Mamaia Constanța, cu sprijinul Asociaţiei Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV) și Brandelier.biz, anunță demararea concursului național de soluții creative de branding, care să aducă un plus de coerență și atractivitate în prezentarea identității stațiunii Mamaia.
Concursul va avea 4 etape:
Înscrierea în concurs a propunerilor de logo si slogan prin completarea formularului din www.concurslogomamaia.ro
Selectarea de către juriu a 10 propuneri (logo și slogan). Evaluarea propunerilor se va face de catre jurați in functie de gradul de respectare al briefului de creație de către participanti. Fiecare jurat va selecta un top de 5 propuneri pe care le va ordona de la 1 la 5 (locul 1 maxim – locul 5 minim). Fiecare propunere va primi 5 puncte pentru fiecare loc 1 primit, cate 4 puncte pentru fiecare loc 2 primit, 3 puncte pentru locul 3, 2 puncte pentru locul 4 si 1 punct pentru locul 5. Se va calcula un scor total al fiecarei propuneri prin insumarea tuturor punctelor obtinute de la toti juratii si apoi propunerile se vor ordona descrescator in functie de scorul total obtinut. Se vor selecta primele 10 propuneri cu cel mai mare punctaj. In caz de egalitate intre doi sau mai multi participanti pentru locul 10, se va califica participantul cu cele mai multe voturi pe locul 1. In caz de egalitate si in acest caz, criteriul de departajare va fi numarul de voturi pentru locul 2 si respectiv 3 (daca egalitatea se mentine).
Autorii celor 10 propuneri selectate sunt rugați să trimită fișierele în format vector, editabil, în termen de 72 de ore de la primirea notificării prin e-mail sau telefon.
Participanții care nu respectă aceste cerinte (termen si format) vor fi descalificați. În această situație, organizatorii vor decide dacă să avanseze cu un număr mai mic de propuneri sau să includă următorii din clasament în etapa următoare.
Vot public desfășurat online pe platforma www.concurslogomamaia.ro pentru cele 10 propuneri selectate de către juriu. Fiecare vizitator unic poate vota o singura propunere de logo si slogan, in functie de preferinta. Se ia in considerare un singur vot pentru o adresă permanentă de email validata. Organizatorii își rezervă dreptul de a elimina voturile frauduloase.
Selecția finală a trei propuneri de logo și slogan. Selecția finală a celor 3 propuneri se face luând in considerare 40% pondere vot public si 60% pondere vot juriu. Juriul va puncta cele 10 propuneri de logo și slogan urmarind anumite criteria.
Toate cele 3 propuneri finaliste vor fi remunerate. În această remunerație este inclusă și posibilitatea revizuirii propunerii conform unei runde de feedback din partea juriului.
Decizia finală pentru logo-ul si sloganul care vor fi folosite pentru brandul de destinație Mamaia, respectiv alegerea Castigatorului Concursului de solutii, va fi luată de juriu împreună cu Asociația “Organizația de Management al Destinației Mamaia Constanța” din analiza celor 3 propuneri revizuite de catre finalisti, printr-o dezbatere si prin vot.
Concursul se va desfășura în perioada 6 decembrie 2023 – 18 martie 2024 , cu respectarea următoarelor termene:
● 6 decembrie 2023 – anunțarea Concursului pentru logo si slogan brand destinatie Mamaia și publicarea Regulamentului concursului pe www.concurslogomamaia.ro
● 11 decembrie, 2023 ora 10:00 – 21 ianuarie, 2024, ora 23:59 – înscrierea participanților la concurs și transmiterea propunerilor pentru etapa 1 din concurs.
● 22 ianuarie – 11 februarie 2024 – jurizare runda 1 si selectare 10 propuneri pentru etapa vot public.
● 12 februarie – 26 februarie, ora 23:59 – vot public pentru cele 10 propuneri de logo și slogan si jurizare runda 2, conform criteriilor de la art. 27, 28, 29, 30
● 04 martie – anunțarea celor 3 propuneri finaliste (logo și slogan) prin ponderea dintre scorul juriului si scorul votului public și afișarea lor pe www.concurslogomamaia.ro
● 05 martie – 12 martie – revizii propuneri finaliste, în termen de 6 zile lucrătoare de la primirea feedback-ului.
● 18 martie – decizie câștigător + anunț.
Rezultatele finale vor fi anunțate în data de 18 martie 2024 și vor fi făcute publice pe site-ul www.concurslogomamaia.ro prin toate mijloacele aflate la dispoziția organizatorilor, inclusiv prin anunțarea finaliștilor prin e-mail.