PressCode

Portul Constanța drumuri și pasaje reabilitate

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

Portul Constanța, cel mai mare port de la Marea Neagră și un hub logistic strategic în contextul războiului din regiune, intră într-o nouă etapă de modernizare. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a vizitat astăzi obiectivele de infrastructură aflate în lucru, alături de Horațiu Cosma, secretar de stat pe domeniul naval, și Mihai Teodorescu, directorul general al Portului Constanța.

Investiții în infrastructura portuară

Unul dintre proiectele finalizate este extinderea drumului adiacent digului de sud, pe o lungime de 1,7 km. Prin adăugarea unei benzi suplimentare de 4,5 metri, accesul prin Poarta 14 se face acum pe patru benzi, fluidizând traficul și reducând aglomerația. Investiția, realizată în 10 luni de asocierea Heilbron Produkt SRL – Building Design 2000 Top SRL, a costat peste 4 milioane lei și este finanțată integral de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța.

Reabilitarea pasajului de la Molurile 3, 4 și 5

Un alt proiect important vizează pasajul superior construit în 1984, care deservește zona molurilor 3, 4 și 5. După patru decenii de exploatare intensă, acesta intră într-un proces amplu de reparații capitale. Contractul, cu o valoare de peste 37 milioane lei, este derulat de asocierea Heilbron Produkt SRL – G&M Road Building Engineering SRL și urmărește creșterea siguranței și a confortului pentru traficul rutier și feroviar din port.

Portul Constanța, hub logistic regional

Prin aceste investiții, Portul Constanța își consolidează rolul de nod logistic major în regiunea Mării Negre, susținând atât dezvoltarea economică a României, cât și conectivitatea europeană. Modernizarea infrastructurii portuare este un pas esențial pentru a răspunde cerințelor crescânde de transport generate de contextul geopolitic și de fluxurile comerciale tot mai intense.

Citește și