PressCode

Reformă în sistemul de învățământ: creșe, resursă umană, noi discipline și metode de predare, reducerea discrepanțelor dintre mediul rural și urban

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

Este nevoie de reformă în educație, iar educația timpurie și școala primară trebuie să aibă prioritate. De asemenea, sunt necesare măsuri pentru reducerea decalajelor și de sprijinire a comunităților sărace, deoarece România se poziționează mult în urma altor țări în privința rezultatelor educației și din aceste cauze.

În ceea ce privește educația antepreșcolară, gradul de includere al copiilor care întrunesc toate condițiile pentru a merge la creșă este foare mic, iar acest lucru este rău și afectează performanțele ulterioare. Declarațiile aparțin ministrului Educației, Daniel David și au fost făcute publice astăzi, 27 mai, cu ocazia lansării Raportului OCDE „Educație și competențe în România” .

 El a precizat că daca educatia se face prost nu avem nici buni medici, nici buni economiști, nici buni specialiști in stiinte juridice.

”Perioada 0-3 ani, educația antepreșcoală, stim că gradul de includere al celor eligibili este foarte scăzut. Este rău, că dacă educația timpurie este făcută prost în această fază, este afectată peformanța ulterioară, la celelalte niveluri. Avem prea puține creșe, distribuite inegal, guvernanța lor este ciudată, este clar că sub aspectul infrastucturii avem de lucru. Este nevoie de creșe și de infrastuctură antepreșcolară, dar și de un curriculum deștept”, a precizat ministrul Educației, Daniel David. În această zonă, este nevoie și de resursă umană bine pregătită.

”Raportul OECD spune că e bine că facem evaluări standardizate în clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a, dar cele din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a ar trebui să nu mai fie atât de complicate, să ia atât de multe resurse, atât de mult timp. Și ar trebui să fie ghidate mai mult pentru feedback-ul pentru copil, ca să ai o educație personalizată. Dacă mergi numai într-o logică în care faci testarea standardizată, să compari școli între ele e bun și acel lucru, dar cumva trebuie să ajungi la educație personalizată”, a excplicat ministrul.

„În ceea ce priveşte evaluarea în clasa a VIII-a, OCDE-ul spune lucrurile foarte clar. Şi alte rapoarte au spus înainte. Şi eu am spus în raportul pe care l-am prezentat văzând feedback-uri din diverse analize. În momentul acesta, evaluarea noastră din clasa a VIII-a nu serveşte scopul educaţional într-un sistem în care învăţământul este obligatoriu până în clasa a XII-a, în sensul că este prea restrictivă, se focalizează pe două discipline – Matematică şi Limba română, când noi în gimnaziu încercăm să evaluăm mai multe componente. Şi, de asemenea, că este punctuală şi grevează traiectoria de viaţă şi traiectoria educaţională a unui copil şi OCDE-ul încearcă să facă unele sugestii, spunând că poate ar fi bine să luăm în calcul şi notele din clasele a VII-a şi a VIII-a, să nu fie doar această evaluare punctuală”, a precizat ministrul Educației, Daniel David.

Citește și