PressCode

Tulcea. Primăria face primii pași pentru înființarea Organizației de Management al Destinației Turistice

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

Vineri, 27 octombrie, reprezentanții Primăriei Tulcea au prezentat, într-o conferință de presă, demersurile realizate în vederea constituirii Organizației de Management al Destinației Turistice – Municipiul Tulcea (OMD local Tulcea).

La eveniment au participat primarul municipiului Tulcea, Ștefan Ilie și administratorul public Nicolae Bibu. De asemenea,  în calitate de reprezentant al Primăriei Tulcea, a fost prezent și Alexandru Filip (antreprenor în turism, cu experiență acumulată în cadrul OMD Piatra-Neamț), care va avea atribuții la înființarea, avizarea și coordonarea Organizației de Management al Destinației Turistice Municipiul Tulcea. Filip are o carieră de peste 10 ani în domeniul turismului, în calitate de antreprenor și deține atestarea profesională agreată de Ministerul Turismului pentru funcția de manager de destinatie.

Întrucât aceste structuri sunt organizate prin parteneriat public-privat,  s-a impus ca prim pas în constituirea OMD, necesitatea dialogului cu mediul de afaceri local. Peste 70 de agenți economici ce activează în turism sau în domenii conexe, hoteluri, pensiuni, ambarcațiuni de agrement și transportatori navali, agenții de turism, restaurante și cafenele, activități de agrement au răspuns deja invitației adresată de autoritățile locale.

 În perioada imediat următoare va continua procesul de constituire juridică a OMD Municipiul Tulcea, urmând ca, ulterior, să se facă pasul spre avizare la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, astfel încât structura să devină funcțională începând din primăvara anului viitor.

OMD municipiul Tulcea, va avea misiunea de a realiza și implementa o strategie profesionistă în domeniul turistic cu scopul de a atrage mai mulți turiști, de a crește media de înnoptare în destinație și de a lărgi sezonul turistic. Crearea unui brand turistic local, realizarea unei noi hărți turistice și implementarea unor campanii de promovare sunt doar câteva dintre obiectivele imediate ale organizației.

În prezent, în România sunt avizate 16 OMD-uri locale, 2 județene (Maramureș și Constanța) și unul regional – Bucovina.  

Citește și